Središka ulica 5, Ljubljana
info@mirjana.si
040 520 257
Close
040 520 257 info@mirjana.si

Fizična vadba je kakršna koli telesna aktivnost, ki poveča ali vzdržuje fizično pripravljenost in splošno zdravje. Izvajamo jo lahko zaradi različnih razlogov, ki vključujejo ojačanje mišic in kardiovaskularnega sistema, izboljšanje atletskih spretnosti in izgubo oz. vzdrževanje telesne teže.

Redna telesna aktivnost ima dokazano številne pozitivne učinke na zdravje slehernega človeka. Tako organskega zdravja kot tudi psihičnega zdravja.

Pozitivni vplivi telesne aktivnosti pri ljudeh z depresijo in tesnobo

Anksioznost (tesnoba) je ena pogostejših duševnih motenj sodobnega časa. Poleg tega so stanja povezana s stresom, med katera spada tudi tesnoba, zelo pogosta med zdravimi posamezniki. Telesna vadba je tukaj lahko odličen dodatek strokovnim intervencam, kot sta psihoterapija ali medikamentozna terapija.

Mnoge študije so pokazale povezavo med zmanjšanjem tesnobe in telesno vadbo, seveda pa so nekatere vadbe učinkovitejše, predvsem aerobne aktivnosti kot so kolesarjenje, plavanje in tek. Prav tako je učinkovito, če vadba traje dlje časa, in sicer vsaj 10 tednov, še bolj pa če traja več kot 15 tednov. Učinek vadbe na znižanje aknksioznosti naj bi trajal približno 4 do 6 ur po vadbi.

Telesna aktivnost se je izkazala za vsaj tako dobro tehniko znižanja tesnobe, kot je trening sproščanja pa tudi kot vse ostale pogoste tehnike, poleg tega pa nam prinaša še veliko drugih fizičnih prednosti.

Podobno kot pri tesnobi k zmanjšanju depresije pripomore tako redna kot občasna vadba, učinek pa se pokaže tako pri posameznikih brez depresije kot pri tistih s klinično depresijo ali težjih duševnih motnjah Rezultati kažejo, da se antidepresivni učinki vadbe začnejo že pri prvi vaji in trajajo vsaj do konca vadbenega programa ne glede na starost in spol.

Telesna aktivnost ima največji učinek, če traja več kot devet tednov in vsebuje več vaj, če je bolj intenzivna in če jo izvajamo večkrat na teden. Prav tako so raziskave potrdile, da imajo najboljši učinek, če jih izvajamo v družbi.

Pomoč in družba za športanje: info@mirjana.si

 

 

Phone: 040 520 257
Središka ulica 5
Ljubljana